zaterdag 17 december 2011

Desillusie

Met mijn volle boodschappenkar loop ik naar de kassa. Zorgvuldig kies ik een kassa uit waar mensen met weinig boodschappen staan te wachten.
De vrouw voor mij in de rij legt voorzichtig 6 flesjes bier op de kassaband. Ze heeft een doffe uitstraling. Haar blik verraadt dat het plezier sinds langere tijd uit haar leven verdwenen is.
Het verveelde gezicht van de het meisje aan de kassa spreekt boekdelen. “Ben je er nou alweer met je flesjes?”, zie je haar denken.

Ik wil die blik niet zien. Liever fantaseer ik dat de vrouw vanavond visite gaat krijgen. Dat ze iets te vieren heeft. Dat er een blij moment in haar leven is.

De vrouw rekent af en sloft weg. Mijn fantasie wordt de grond ingeboord als ik zie dat direct buiten de winkel, het eerste flesje al opengemaakt wordt.

Bij mij is alleen mijn fantasie kapot gemaakt. 
Ik vrees dat er in haar leven veel meer stuk is gegaan……..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten